ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ….παγωμένα ποτά σε καύσωνα.

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ….παγωμένα ποτά σε καύσωνα.

Για πολλά χρόνια η λειτουργεία του ψυγείου αμμωνίας (220/12/αερίου) ήταν ό εφιάλτης των ζεστών ημερών.Είναι γνωστό ότι αυτά τα ψυγεία δεν μπορούν να κατεβάσουν την θερμοκρασία περισσότερο από 30 βαθμούς και είναι μάταιο να περιμένεις παγωμένα ποτά όταν υπάρχουν υψηλές θερμοκρασίες.Η λύση του ψυγείου συμπιεστή είναι η μόνη αποδεκτή.Μόνο που σε αυτήν την περίπτωση χρειαζόμαστε πολύ ηλεκτρική ενέργεια ενέργεια.

Ο ιδανικός συνδυασμός είναι η ταυτόχρονη χρήση και των δύο συστημάτων.Ένα κανονικό εξαχνώσεως (αμμωνίας) και ένα μικρό  (καλύτερα φορητό) συμπιεστού σαν συμπλήρωμα του πρώτου.

Αυτό το σύστημα δοκιμάσαμε το φετεινό καλοκαίρι χρησιμοποιόντας gia to  τεsτ ένα μικρό φορητό από το  Caravan Expert.Διαλέξαμε το πιό μικρό της σειράς,αυτό των 25 λίτρων.Δεν το λες και μικρό μια και χωράει τουλάχιστον 6 φιάλες του 1,5 λίτρων.Υπάρχουν και μεγαλύτερες εκδόσεις από 25 έως 50 λίτρων,πάντα όμως με το ίδιο ψυκτικό μηχανισμό των 45W.

Στον πίνακα βλέπετε τα μοντέλλα και τις διαστάσεις.

Κατα την διάρκεια του ταξιδιού το είχαμε πίσω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Σε στάση το είχαμε στο περιστρεφόμενο κάθισμα του συνοδηγού.Με αυτόν τον τρόπο μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό.

 

Πρόσβαση από το παράθυρο συνοδηγού. 

 

Το ψυγείο τροφοδοτείται από 12 βολτ αλλά και από 220 μέσω τροφοδοτικού που παρέχεται.Πάντως στο όχημα είναι προτιμότερη η τροφοδοσ’ία απ’ευθείας από την μπαταρία στα 12 βολτ για να αποφύγουμε την εσωτερική κατανάλωση του ινβέρτερ.

Υπάρχουν διάφορες επιλογές στην λειτουργεία.Εκτός από την επιλογή της θερμοκρασίας ψύξης,που μπορεί να φτάσει μέχρι τους -20 Κελσίου (ναι δεν είναι τυπογραφικό λάθος) ανεξαρτήτως εξωτερικής θερμοκρασίας,σημαντική και απαραίτητη είναι η επιλογή κατώτερης τροφοδοσίας σε βόλτ για να μην καταστρέψετε την μπαταρία.

Με τρείς επιλογές, Η,M και L μπορείτε να επιλέξετε την κατώτερη τιμή βόλτ.Όταν δηλαδή η μπαταρία φτάσει σε αυτό το όριο,το οποίο έχετε ορίσει και το οποίο είναι 12,3 V για το Η,12,0 V για το Μ και 11,1 V για το  L ,τότε διακόπτεται η τροφοδοσία, ώστε να προφυλλαχτεί η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

 

 

 

Το δοκιμάσαμε στον καυτό Αύγουστο του 2021 σε παραλία της Πελοποννήσου,σε ελέυθερο κάμπινγκ 3 εβδομάδων κάτω από συνεχεί ήλιο,τροφοδοτώντας το με μία μπαταρία SBat 100Ah και ένα φωτοβολταϊκό μονοκρυσταλικό (δεν αποδίδουν το μέγιστο στις μεγάλες ζέστες),γερασμένο (13 χρόνων) και πολύ σκονισμένο.Δεν είχαμε δηλαδή το μέγιστο της τροφοδοσίας αλλά παρ’ όλα αυτά είχαμε ΠΑΝΤΑ παγωμένα νερά,κλπ.Για πρώτη φορά σε 30 χρόνια περιοδεύοντα τουρισμού

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜεΌριο  L στα βολτ και ταυτόχρονη διακοπή ένδειξη Ε1,μια και η μπαταρία βρίσκεται στα 10,9 βολτ.

 sta 

 

 

 

 

 

 

 

Όριο Μ , τα βολτ στα 1,3 και ένδειξη θερμοκρασίας στους -17.Υπάρχει ακόμη μικρό περιθώριο λειτουργείας μέχρι τα 12,2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Όριο Η στα βολτ

 

 

Υπάρχει πρίζα τροφοδοσίας USB και εσωτερικός φωτισμός.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Θα τα βρείτε σε προσφορά στο Caravan Experts:https://www.caravan-web.gr/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *