Τα καθαρόαιμα camper ή αλλιώς van είναι οχήματα που εξοπλίζονται πάνω σε έτοιμα ελαφριά κλειστά φορτηγά (κλούβες) και μπορούν να κινούνται και να παρκάρουν σε οποιοδήποτε χώρο. Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε μια μεγάλη ανάπτυξη σε αυτά έτσι ώστε εταιρείες που τα είχανε εγκαταλείψει να επιστρέφουνε.
Rimor Horus
Εκτός από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές όπως η Adria που πίστευε σε αυτά και είχε μια πλήρη σειρά βλέπουμε νέους να παρουσιάζουν στην Parma τα Van τους. Άλλος σε Ducato και τα γαλλικά δίδυμα του Boxer και Jumper άλλος σε Transit ή σε Viano και τέλος στο πιο πρόσφατο Master. Εκτός από το Giottiline σε Jumper τα Rimor σε Renault Master και Ford Transit και τα Mercedes Viano με τα Marco Polo όλοι οι άλλοι χρησιμοποιούν το κλασσικό Ducato σε όλα τα μήκη και ύψη. Σχεδόν όλοι έχουν εγκαταλείψει την ανυψούμενη οροφή έναντι της εργοστασιακής υπερυψομένης ή της πρόσθετης από υαλοβάμβακα.
Knaus Box Star Solution 600 Δίδυμα κρεβάτια στήν ουρά
Έτσι έχουμε πλέον μια μεγάλη ποικιλία σε κατόψεις έναντι της κλασσικής με ημισαλονάκι μπροστά, υπηρεσίες στο κέντρο και διπλό κρεβάτι εγκάρσιο στην ουρά. Τώρα μπορούμε να βρούμε ακόμα και δίδυμα μονά κρεβάτι διαμήκη στην ουρά σε κατασκευαστές που χρησιμοποιούν το υπέρμακρο Ducato των 6.36 όπως το RollerTeam LivingStone Duo ή ακόμα με διπλό κρεβάτι αλλά γαλλικά. Όσο αφορά το ύψος, εκτός απο τα Van που έχουνε δυο κουκέτες διπλά στην ουρά έχουμε λύσεις με ανακλινόμενο κρεβάτι μπροστά, ή μπάνιο στην ουρά και κρεβάτια ανακλινόμενα.
Μπάνιο στήν ουρά,κυρίως από τούς μικρούς καρασκευαστές
Αξιοσημείωτο το Adria Twin SHX με ένα διπλό κρεβάτι στην ουρά και ένα δεύτερο ανακλινόμενο από πάνω του.
Αdria Titan SPX Adria Twin Active
Οι τιμές τους, αρχίζουν από 35.000 ευρώ (Chausson Twist 02S) και μπορεί να φτάσει και τις 50.000 ευρώ. Με μέση τιμή 42 εώς 46.000 για ένα εξάμετρο Ducato 130 ίππων. Θα πρέπει να αναφέρουμε το γκρούπ Trigano που στις Ιταλικές του εγκαταστάσεις εισήγαγε ένα καινούριο σύστημα μόνωσης των πλευρικών, και θα χρησιμοποιηθεί στα Van όλων των εταιρειών του γκρούπ (RollerTeam και CI, Challenger και Chausson, Benimar ακόμα και στην Karmann).
Μικροί Κατασκευαστές.
Ανοίγει η ψαλλίδα ανάμεσα στα Van των μεγάλων κατασκευαστών και αυτές των μικρών βιοτεχνιών που ενώ διατηρούν κάποια βασικά μοντέλα, εν τούτοις, είναι αφιερωμένοι στην ικανοποιήση των ιδιαιτέρων απαιτήσεων των πελατών τους. Σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες η αγορά του Camper ακολούθησε το δρόμο των μεγάλων οχημάτων, φορτωμένο με κάθε είδος αξεσουάρ και αγνόησε αυτή των παραδοσιακών, μικρών camper. Κι όμως αυτή η τελευταία κατηγορία βρίσκεται πιο κοντά στο πνέυμα των αρχών του περιοδεύοντα τουρισμού, των ελάχιστων απαιτήσεων, μικρών διαστάσεων ιδανικά για ευέλικτα και γρήγορα ταξίδια ακόμα και δύσκολες διαδρομές. Η υπερμεγέθης αύξηση των πρώτων έφερε όπως ήταν φυσικό την ανάγκη για την επιστροφή στις ρίζες και έτσι τα τελευταία χρόνια και κυρίως στη Γερμανία, έχουμε μια μεγάλη ζήτηση στη συγκεκριμένη τυπολογία.
Η είσοδος, σε αυτό το χώρο των μεγάλων κατασκευαστών περιόρισε τις δυνατότητες των μικρών αλλά τους έδωσε μια ώθηση να στραφούν σε άλλες λύσεις. Τέτοια, είναι η λύση της Helix Camper σε Reanult Master μήκους 5.5 μέτρων που προσφέρει θέση για 5 επιβάτες και αντίστοιχα κρεβάτια με δυνατότητα εκτός από τα δυο διπλά κρεβάτια να μπορεί να βγει κι ένα πέμπτρο εγκάρσιο στην καπμίνα του οδηγού.
Η Nuova Allcar προσφέρει ένα εξοπλισμό σε kit που να μπορεί να τοποθετηθεί σε διάφορα φορτηγάκια έτσι ώστε να τα μετατρέψει σε πλήρη camper.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει, η εμφάνιση μιας νέας εταιρείας, με το Nomadic 660 ένα όχημα από πολυεστέρα και εξοπλισμό εσωτερικό που θυμίζει σκάφος μια και η εταιρεία προέρχεται από το χώρο της θάλασσας. Εδώ, ο υαλοβάμβακας δεν περιορίζεται μόνο στα πλαϊνά τοιχωματά και την οροφή αλλά και στο πάτωμα που είναι διπλό, και ενσωματώνει δεξαμενές και εγκαταστάσεις. Κουζίνα και μπάνιο, επίσης από υαλοβάμβακα. Ήμαστε περίεργοι να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτό το πείραμα.
Nomadic 660
Υπήρχανε οι συνήθεις κατασκευαστές που δουλεύουνε τον υαλοβάμβακα με πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις, όπως η Wingamm, Gulliver, Aiesistem και τα μεγάλα της top γκρούπ, τα οποία πρότειναν εκτός των άλλων και το σύστημα έλξης επιβατικού από το camper, το οποίο πλέον (είναι ακόμα το μοναδικό) έχει, πιστοποιήσει (ομολογκασιόν=πρόκειται για ελληνική λέξη από το ομολογώ) το οποίο έχει πιστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. (Θά τό βρείτε στήν ενότητα τών αξεσσουάρ)
Wingamm Κατασκευή από υαλοβάμβακα