Για όποιον ψάχνεται για να αγοράσει ένα όχημα αναψυχής, το ενδιαφέρον στο σαλόνι έχει να κάνει με τα οχήματα, για όποιον όμως το πρόβλημα αυτό έχει λυθεί όχι μόνο με όχημα αλλά και με απλή σκηνή, τότε τα αξεσουάρ είναι το αντικείμενο που τον ενδιαφέρει περισσότερο απ’ όλα. Αντικείμενα, που μας κάνουν τη ζωή πιο εύκολη, μας δίνουν λύσεις και μας βοηθούν εν γένει στη διαχείρηση του ταξιδιού μας και των διακοπών.
Κάθε χρόνο, περιμένουμε να δούμε τις προτάσεις, μικρών και μεγάλων κατασκευαστών. Οι κύριοι τομείς που μας ενδιαφέρουν, είναι η ψύξη (ιδιαίτερα για εμάς τους Έλληνες), η θέρμανση, η ασφάλεια αλλά πάνω απ’ όλα το πρόβλημα της ενέργειας. Στο χώρο της ψύξης, τα ψυγεία με συμπιεστή αρχίζουν να κάνουν πιο έντονη την παρουσία τους, και μιλήσαμε για αυτά στο κομμάτι των τροχόσπιτων παρουσιάζοντας το νέο ψυγείο της Webasto. Τώρα, που η Danfos κατάφερε να φτιάξει συμπιεστές αθόρυβους και με μικρή κατανάλωση, και η παράλληλη εξέλιξη των φωτοβολταϊκών ανοίγει ένας καινούριος δρόμος σε αυτό το τόσο προβληματικό κομμάτι γιατί όπως είναι γνωστό, τα ψυγεία απορροφήσεως (τα γνωστά μας, γκαζιού) μπορούν να μειώσουνε την θερμοκρασία εώς 33οC σε σχέση με το περιβάλλον. Με απλά λόγια, αν έξω έχει 43οC το ψυγείο αερίου δεν μπορεί να μας δώσει λιγότερο από 10οC.
Στο τμήμα της ψύξης μεγάλη ποικιλία υπήρχε και σε κλιματιστικά αλλά δεν θα ασχοληθούμε με αυτά στο παρόν άρθρο.
Eberspacher
Στο κεφάλαιο της θέρμανσης, που εμάς τους νότιους ενδιαφέρει λιγότερο δεν είχαμε κάτι νέο πέρα από μια πρόσθετη φορική θερμάστρα της Eberspacher. Είναι εφοδιασμένη, με τον καινούριο Airtronic, αποδίδει έως 4kW, ζυγίζει 11 κιλά και στη μέγιστη ισχύ καταλώνει 0.5 L/h. Είναι χρήσιμη και βολική, για την πρόσθετη σκηνή του τροχόσπιτου, και παράγει ζεστό αέρα καταναλώνοντας έως και 40W για τον ανεμιστήρα. Δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε κλειστούς χώρους.
Μικρά απλά και φθηνά εξαρτήματα για την ασφάλεια του κάμπερ, παρουσίασε η Fiamma προτείνοντας κλειδαριές για το εσωτερικό και το εξωτερικό των οχημάτων. Επίσης,μία μπάρα γιά τήν σταθεροποίηση τής βεράντας,νέες βαρέως τύπου σφήνες γιά τό αλφάδιασμα καί νέα Turbo Vent σε έκδοση Premium,με νέα χειριστήρια καί ενδεικτίκα led
Truma VeGA
Στο τμήμα της ενέργειας για τους Έλληνες χρήστες συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μια και κανείς δεν μπορεί να στερηθεί το κλιματισμό και την τηλεόραση στις διακοπές, έχουμε τα πιο ενδιαφέροντα νέα. Δεν πρόκειται για φωτοβολταϊκά (με τα οποία δεν ασχοληθήκαμε καθόλου μια και η εδώ αγορά είναι γεμάτη από προϊόντα που έρχονται από την Κίνα) αλλά για πολύ ενδιαφέρουσες γεννήτριες. Μετά από πολλών χρόνων παρουσιάσεις και αναμονή, η Truma ανακοίνωσε επιτέλους την γεννήτρια VeGA που λειτουργεί με κυψέλες καυσίμου. Σε αντίθεση με την μεθανόλη της EFOY η συγκεκριμένη χρησιμοποιεί το κοινό υγραέριο και μπορεί και μας δίνει 250W (20Α) σε 12V με δυνατότητα 6000 Wh την ημέρα. Ζυγίζει 40 kg και καταναλώνει 100g την ώρα. Δηλαδή μια φιάλη 10 kg αρκεί για 4 μέρες 24ώρης λειτουργείας. Βέβαια, δεν μπορούμε να φανταστούμε τη γεννήτρια να δουλεύει 24 ώρες το 24ώρο, απλά το λέμε ενδεικτικά. Υπενθυμίζουμε οτι οι κυψέλες καυσίμου είναι πλήρως οικολογικές και τελείως αθόρυβες. Το μόνο τους ελλάτωμα είναι το υπερβολικά ψηλό κόστος αγοράς. Και από την EFOY είχαμε καινούρια γεννήτρια, τήν Comfort 80 (80 A τήν ημέρα),πιό μικρή καί πιό φτηνή.
Avanthia CHP 1400,GESInternational
Τό πιό ενδιαφέρον εξάρτημα ήταν αυτή ή γεννήτρια,τής GES International,πού τοποθετήται κάτω από τό πάτωμα τής κυψέλης,καί αποτελείται από δύο τμήματα.Τό κυρίως έχει σέ ένα καλά ηχομονωμένο,κουτίτό ηλεκτροπαραγωγό ζέυγος,ενώ έξω από αυτό,τό σύστημα ψύξης,τό φίλτρο καί τήν εξάτμιση.Αυτή ή απλή αλλά έξυπνη λύση μάς δίνει τήν πιό αθόρυβη γεννήτρια μέ κινητήρα εσωτερικής καύσης.ΜΟΝΟ 35 db !!!! (ό ανθρώπινος ψίθυρος είναι 40 db). Μά δέν φτάνει αυτό.’Η θερμότητα πού παράγεται,9 kw/h,χρησιμεύει γιά νά θερμαίνει,τήν κυψέλη καί τό νερό στό θερμοσίφωνο καί στον κινητήρα,στά παγωμένα πρωινά.Παράλληλα,μάς δίνει 1kw σέ 220V ή 200 watt σέ 12V, και χάρη στο ενσωματωμένο inverter καθαρού κύμματος, μπορεί να τροφοδοτεί υπολογιστή, να φορτίζει τις μπαταρίες και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρική συσκευή. Διαθέτει οθόνη αφής η οποία τοποθετημένη μεσα στην κυψέλη μας επιτρέπει πλήρη έλεγχο των λειτουργιών συμπεριλαμβανομένης και της χωρητικότητας της φιάλης του GPL. Οι διαστάσεις της, είναι Υ370 Χ Π580 Χ Β355 και βάρος 42 Kg. Λειτουργεί μέ υγραέριο.Τώρα, γιά τιμή, παράλογα ακριβό, αλλά η ιδέα είναι απλή, καί μιά καί δέν μπορέι νά κατοχυρωθεί, ελπίζουμε νά τήν δούμε καί σέ πιό λογική .
CUOCHISSIMO Ή εξέλιξη τής Cramer
H ψησταριά τής Bartolini πού πολλαπλασιάζει τίς δυνατότητες μιάς Pueblo ή μιάς Cramer. Με την περιστρεφόμενη κεφαλή-εστίες μπορεί να κάνει τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες. Με την κεφαλή επάνω, μαγειρεύει ενώ γυρισμένη κάτω ψήνει όπως η Krammer χωρίς να πέφτουν τα λίπη πάνω στην εστία. Σε θέση 90ο δηλαδή προς τα εμπρός λειτουργεί σαν θερμάστρα ενώ με κλίση 45ο προς τα κάτω και με την πρόσθετη σούβλα μπορούμε να σουβλίσουμε το κρέας της αρεσκείας μας. Στο χώρο του ψησίματος μπορεί να τοποθετηθεί η φιάλη των 3 kg έτσι ώστε να γίνει ένα συμπαγές πακέτο.
Κεραμική εστία γκαζιού τής Dometic
Το διαφημίζουν σαν την εστία του μέλλοντος αλλά θα πρέπει να την δοκιμάσουμε στην πράξη μια και θεωρούμε ότι υπάρχουν δυο μειονεκτήματα. Το πρώτο, είναι η αδράνεια της κεραμικής εστίας σε σύγκριση με την απευθεία φλόγα της κλασσικής και το δεύτερο το βάρος που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να γίνεται σημαντικό. Βέβαια, ζυγίζει 11 kg απέναντι στα 2-5 μιας κλασσικής ανεξίδωτης ενώ σε αντιστάθμισμα πέρα από την αισθητική προσφέρει το εύκολο καθάρισμα της κεραμικής. Έχει δυο μάτια των 1,6 και 1,3 kw αλλά προσφέρει τέσσερις ζώνες ψησίματος, δυο εστίες και δυο πλάκες. Προσφέρεται σε λευκό και σε μαύρο χρώμα.
Moover
Εκτός από το παραδοσιακό της Truma έχουμε κι άλλες προτάσεις για να κάνετε το τροχόσπιτο σας “αυτοκινούμενο”
Φίλτρο αερίου τής Truma
Το φίλτρο αερίου που πολύ χαμηλό κόστος προφυλάσει τις συσκευές μας, περιλαμβανομένου και των monocontrol και duocontrol, από τα λάδια και τις ακαθαρσίες που πιθανόν να βρίσκονται μέσα στις φιάλες κακόσυντηρημένων κομπρεσέρ στη φάση του γεμίσματος. Κάτι που μπορεί να συμβεί όχι μόνο με τις δεξαμενές αλλά και με τις συνήθεις φιάλες των 10kg.
Truma Levelcheck
Το βραβευμένο εξάρτημα που μας επιτρέπει χρησιμοποιώντας υπέρηχους και τοποθετούμενο στη φιάλη του γκαζιού, να γνωρίζουμε τη στάθμη του υγραερίου χάρη σε ένα ζεύγος πρασινό κόκκινων led. Η πιο αξιόπιστη λύση πέρα από το ζύγισμα, για αυτούς που δεν θέλουν να μείνουν στα “κρύα του λουτρού”
Remora
Στο περίπτερο της Goldschmitt υπήρχε το εξάρτημα που τράβηξε την προσοχή των περισσότερων επισκεπτών. Μια κατασκευή, της Meb System το Remora (Σας θυμίζει το Ρυμούλκα;) η οποία επιτρέπει τη ρυμούλκηση ενός επιβατικού. Η λύση είναι πολύ πρακτική και λειτουργική και εκμεταλεύεται το σύστημα πέδησης του ρυμουλκούμενου οχήματος και επιτρέπει, στις μπροστινές ρόδες να στρίβουν και να ακολουθεί την τροχιά του ρυμουλκού. Πρόκειται για το μοναδικό μέχρι σήμερα σύστημα που έχει διαπίστευση (omologation) σύμφωνα με την ΕCE R55 (έχουμε ξανά δει τέτοια συστήματα αλλά κανένα από αυτά αυτά δεν ήταν πιστοποιημένο). Στα μειωνεκτήματα του, η δυσκολία στην όπισθεν μια και σε μεγάλη χρήση θα φθείρει τα λάστιχα, ενώ στα πλεονεκτήματα του, η πρακτικότητα του, η ευκολία στην οδήγηση και η χαμηλή του τιμή, μια και στοιχίζει λιγότερο από ένα πιστοποιημένο τρέιλερ. Υπάρχει σε δυο εκδόσεις για οχήματα εώς 1000 και 1600kg. Τοποθετείται σε ελάχιστο χρόνο, και δεν επιβαρύνει με βάρος τη σφαίρα του κοτσαδόρου. Θα πρέπει να δούμε, αυτός που θα το εισάγει αν θα καταφέρει να ξεπεράσει τη γραφειοκρατία γιατί δεν ξέρουμε πως θα το αντιμετωπίσει το εδώ υπουργείο. Στις ευρωπαιϊκές χώρες το πρόβλημα λύνεται με ειδική σήμανση στην άδεια κυκλοφορίας του ρυμουλκούμενου οχήματος.
Βάση ποδηλάτων στό κοτσαδόρο
Βάση Μοτό ανυψούμενη
cs-evolution: Επιτέλους στην αγορά η λύση που μέχρι τώρα βλέπαμε δοκιμαστικά. Η τρόμπα πολτοποιητής που τοποθετείται χωρίς μετατροπές, στην κασέτα της τουαλέτας και μεταφέρει τα υγρά πλέον λίματα ή απευθείας στην αποχέτευση με μια σωλήνα 20 χιλιοστών ή μέσω τρίοδου βαλβίδας σε άλλη μεγαλύτερη δεξαμενή.
imanager power service plus sun-control power switch battery saver
Στο περίπτερο της NDS είδαμε μια σειρά, από ηλεκτρονικά εξαρτήματα που βελιτώνουν σημαντικά τις λειτουργίες του οχήματος και τη διαχείρηση του ηλεκτρικού ρεύματος. Η φετινή καινοτομία, ήταν το iMANAGER το οποίο χάρισε ένα ασύρματο χειριστήριο που μας επιτρέπει να ελέγχουμε και να ρυθμίζουμε όλες τις βασικές παράμετρους των μπαταριών, έστω, και εδώ είναι το σημαντικό, εάν είναι διαφορετικής τεχνολογίας ή χωριτικότητας. Κατ’ επιλογή μπορεί να λειτουργήσει αυτόματα επιλέγοντας μόνο του τι θα κάνει ή για όποιον θέλει να έχει αυτός τον έλεγχο επιτρέπει την επέμβαση. Διαχειρίζεται μια ή δυο μπαταρίες θαλάμου, φορτίζει την μπαταρία του κινητήρα όταν αυτές είναι πλήρως φορτισμένες, δείχνει το μέγεθος της φόρτισης των μπαταριών, την τάση και την ένταση της φόρτισης και της εκφόρτισης, απομονώνει αυτόματα τις μπαταρίες κάτω από την τιμή των 11V ή χειροκίνητα και μας δίνει επιπλέον μια σειρά από πληροφορίες και συμβουλές για τη διαχείρηση και τη συντήρηση τους. Επιπλέον, μας δίνει ημερομηνία και ώρα και έλεγχο θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της φόρτισης και εκφόρτισης.
Power Service PLUS: Φορτίζει τις μπαταρίες, όλων των τύπων, από δυο διαφορετικές πηγές ενέργειες, δυναμό και φωτοβολταϊκό. Ελέγχει τη φόρτιση με μικροεπεξεργαστή, φορτίζει σε πέντε φάσεις, κάνει αποθειικοποίηση, επιλογή μπαταριών, AGM,Gel,pb. Φόρτιση εώς 40Α για κάθε ώρα ταξιδιού. Το μοντέλο Gold δέχεται τροφοδοσία και από ρεύμα 230V ενώ το Basic μόνο από το δυναμό.
Sun Control: Ρυθμιστής φόρτισης για φωτοβολταϊκά, με καμπύλη φόρτισης σε τέσσερρις φάσεις, έξοδο για την μπαταρία του κινητήρα, επιλογή pb,Gel,AGM, είσοδο για δυο φωτοβολταϊκά, προφύλαξη κατά του βραχυκυκλώματος και ισχύς εώς 40watt. Αυτοκατανάλωση, λιγότερο από 1mA.
Power Switch: Επιλέγει και προφυλάσει τις μπαταρίες. Εάν έχετε δυο μπαταρίες θαλάμου τότε το power switch είναι απαραίτητο διότη επιτρέπει ξεχωριστή διαχείρηση της καθεμιάς, χάρη σε ένα μικρουπολογιστή που ανιχνεύει συνέχεια την κατάσταση τους και μπορεί να τις διαχειρίζεται αναλόγως, ακόμα και διαφορετικής τεχνολογίας ή χωριτικότητας. Έχει επίσης, τη δυνατότητα να απομονώνει την μπαταρία αυτόματα ή χειροκίνητα όταν πέσουν κάτω από 11V. Κατάλληλος για φορτία έως 2000W τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο. Ελέγχει τη θερμοκρασία των μπαταριών και μπορεί να εφοδιαστεί με τηλεχειριστήριο. Υπενθιμίζουμε, ότι χωρίς το power switch, δυο μπαταρίες δεν μπορούν να συνδεθούν παράλληλα εκτός αν είναι ίδιες σε τεχνολογία αμπέρ και μάρκα.
Battery Saver: Απομονώνει τη μπαταρία χειροκίνητα ή αυτόματα όταν αυτή κατέβει κάτω από 11V προφυλάσωντας την έτσι, από την φθορά. Σε αυτόματη λειτουργία επανέρχεται όταν εντοπίσει, μια πηγή ενέργειας (δυναμό, φορτιστής ή φωτοβολταϊκό.)
Acqua travel: Μια σειρά προϊόντων, για το νερό σε απλά φίλτρα ή σε συστοιχίες που δίνουν την δυνατότητα να μετατραπεί σε πόσιμο οποιοδήποτε στάσιμο νερό. Για τα φίλτρα αυτά θα μιλήσουμε σε ξεχωριστό άρθρο αναλυτικά.
Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία σχετικά με αξεσουάρ τα οποία δεν εισάγονται ακόμα μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στη στήλη της αλληλογραφίας. Πιστεύουμε ότι οποισδήποτε έμπορος μπορεί να σας τα προμηθεύσει είτε απευθείας, είτε μέσα από τους καταλόγους των εταιριών που αντιπροσοπεύει μια και τα περισσότερα από αυτά αργά ή γρήγορα περνάνε σε μαζική παραγωγή.