ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΤΑΣ
Τα οχήματα σοφίτας δεν κυριαρχούν πια στους χώρους των εκθέσεων και ειδικά της Parmas μια και έχουν υποκατασταθεί εν μέρη, από τα ενιαία με ανακλινόμενο κρεβάτι, εξακολουθούν όμως να είναι μια σημαντική επιλογή για τις οικογένειες με μικρά παιδιά.
Roller team Granduca Magnifico
Θα πρέπει πλέον να παραδεχτούμε το παλιό κλασσικό όχημα σοφίτας, αυτό που έγραψε την ιστορία του αυτοκινούμενου, κυρίως στις μεσογγειακές χώρες, έχει χάσει πια τα πρωτεία στις προτιμήσεις του κοινού. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να πούμε ότι η κατηγορία πρόκειται να εξαφανιστεί γιατί όσο κι αν μειώνονται, οι πωλήσεις τους εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλές. Απόδειξη, ότι κατασκευαστές όπως η Arca και η PLA παρουσιάσαν δυο καινούριες σειρές οχημάτων σοφίτας. Αντίθετα, η Elnagh και η McLouis μείωσαν τα μοντέλα τους όπως είχαν κάνει πέρυσι η Mobilvetta, Chalenger και Chausson, χωρίς να υπολογίσουμε γερμανούς κατασκευαστές που τα έχουν ουσιαστικά καταργήσει. Όπως και να έχει, για την κλασσική οικογένεια των τεσσάρων ατόμων, η σοφίτα παραμένει πρώτη επιλογή διότι προσφέρει την καλύτερη σχέση τιμής και ευρυχωρίας, αλλά και εξωτερικών διαστάσεων με εσωτερικού χώρου. Δεν υπάρχουν πια, τα πολύ οικονομικά που συναντούσαμε κάποτε αν και μπορείς ακόμα με 40.000 ευρώ (Στην Ευρωπαϊκή αγορά) να βρείς οχήματα όπως το Chausson Flash 03, ή το Rimor Katamarano 9 στο καινούριο σασσί του Reno Master. Παράλληλα, η σειρά Glammys της McLouis σε σασσί Ducato συμπληρώνει τις οικονομικές προτάσεις. Προσθέτωντας 5.000 ευρώ στο μπάτζετ μας αρχίζουμε να βρίσκουμε πιο ενδιαφέροντα μοντέλα. Το χαμηλό βάρος, λόγω εξοπλισμού σε αυτή την κατηγορία μπορεί να μας δώσει τη δυνατότητα για όχημα, εφτά θέσεων σε πορεία όπως το Roller Team Auto-Roler 7, το Rimor Katamarano Sound, το McLouis Glamys 22.
Roller Team Auto roller 7
Mobilvetta Kea M 71 Mobilvetta Kea M 76 EVO
Σε αυτήν την έκθεση δεν είδαμε πολλές προτάσεις στην μεσσαία κατηγορία εκτός από τα Europeo της Rimor, ενώ από τους Γερμανούς η Weinsberg και η Burstner και η Σλοβένικη Sun Living είχαν να μας παρουσιάσουν, ενδιαφέροντα οχήματα ειδικά το τελευταίο σε σχέση τιμής-ποιότητας.
Kentaky Estro 9
Kentaky Estro 4
Rimor Koala 50 McLouis Glamys 22
Εκεί που είχαμε σημαντικές προσφορές ήτανε η ακριβή μεσαία κατηγορία δηλαδή οχήματα μέχρι 60.000 ευρώ (πάντα σε τιμές Ευρώπης μια κι εδώ δεν ξέρουμε πλέον ποιός θα τα παραγγείλει). Καινούρια οχήματα, ήτανε το M725 της Arca, η σειρά King της Elnagh, τα Tandy της McLouis και τα X της Laika. CI και Roller Team ανανέωσαν ριζικά τη μεσαία γκάμα τους των Riviera και Granduca, φέρνοντας σε υψηλότερη γκάμα το Riviera Sinfonia και Granduca Magnifico, με επιβάρυνση 5.000 ευρώ.
Στην κορυφαία τώρα δηλαδή μοντέλα από 65.000 ευρώ και πάνω, έχουμε λίγες προτάσεις από τους Ιταλούς με την Arca και την Laika ενώ από τους Γερμανούς, έχουμε πολλές ενδιαφέρουσες προτάσεις, από την Dethleffs, Concorde και Frankia. Πάντα οι Γερμανοί, αγαπούσαν αυτή την κατηγορία με οχήματα οχτώ και άνω μέτρων, συχνά τριαξονικά. Στον αντίποδα, οχήματα δηλαδή κάτω από έξι μέτρα το ενδιαφέρον ξανά ζωντανεύει με τις Ιταλικές GiottiLine (Terry S 22) και PLA (Plasy P 59) και τη Γαλλική Chausson (Flash 01).
Ολοκληρώνουμε θυμίζοντας ότι και στα κλασσικά οχήματα σοφίτας, παρατηρούνται τεχνολογικές εξελίξεις. Μετά την Roller Team με τοιχώματα από Styrofoam τώρα και το γκρούπ SEA (Elnagh,Mobilvetta, McLouis) χρησιμοποιούν, εσωτερικά και εξωτερικά τοιχώματα από υαλοβάμβακα με ενδιάμεση μόνωση StyroFoam.