Για άλλη μια χρονιά ταξιδέψαμε στην Parma για να δούμε από κοντά όχι μονο τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο του περιοδεύοντα τουρισμού αλλά και για να έχουμε μια πιο στενή επαφή με το χώρο και κυρίως με αυτόν που πλησιάζει πιο πολυ τα μεσογειακά μας δεδομένα.
Η έκθεση παρά του φόβους σημείωσε μια σχετικά μεγάλη επιτυχία και λέμε “σχετικά” γιατί σε τίποτα δεν θύμισε εκείνες των παλιών καιρών αλλά σίγουρα τα αποτελέσματα ήταν ενθαρυντικά μια και είχαμε αύξηση των επισκεπτών σε σχέση με το 2012 κατά 6% φτάνωντας τους 127.000 επισκέπτες. Η αύξηση δεν ήταν μόνο στις επισκέψεις αλλά ήταν πολύ ουσιαστικότερη μια και είχαμε 15% περισσότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης από την προηγούμενη χρονιά. Χαρακτηριστικό των πωλήσεων ήταν μια επιστροφή στις προτιμήσεις του κοινού για τα οχήματα σοφίτας κάτι που δείχνει ότι όλο και περισσότερες νεαρές οικογένειες πλησιάζουν αυτή τη μορφή τουρισμού.
Βέβαια το γεγονός ότι οι τράπεζες δυσκολεύονται πλέον στις χρηματοδοτήσεις εμποδίζει πολλούς να πραγματοποιήσουν ένα όνειρο που είναι πολύ ακριβό χωρίς τη βοήθεια τους. Αυτό έχει συνέπεια στην στροφή προς τα μεταχειρισμένα με αποτέλεσμα ο στόλος να αποτελείται από οχήματα μεγαλύτερα των 10 ετών σε ποσοστό πάνω από 60% ενώ τα μισά από αυτά είναι ηλικίας πάνω των 20 ετών.
Περισσότερες από 300 εταιρείες παρουσιάζαν τα προϊόντα τους ενώ ο αριθμός των εκτεθειμένων οχημάτων πλησίαζε τα 600. Αντίθετα οι εταιρείες των σασσί απουσίαζαν με μόνη παρουσίαση αυτή του Fiat Ducato, το οποίο διατηρεί την αδιαφιλονίκητη πρωτοκαθεδρία με ένα μερίδιο μεγαλύτερο του 70% της αγοράς. Αντίθετα η Ford δείχνει να εξαφανίζεται ειδικά στην κατηγορία των πισοκίνητων, και μόνο το μπροσθοκίνητο Τransit προσπαθεί να σώσει κάπως την κατάσταση. Η Renault δεν δείχνει να μπορεί να εισχωρήσει δυναμικά στο χώρο και όσοι προτιμούν κάτι διαφορετικό έχουν σαν μοναδική επιλογή το πισοκίνητο Iveco, το οποίο μαζί με το Sprinter το βρίσκουνε και σε πολλά Εννιαία.
Η καθυστερημένη σε σχέση με άλλες χρονιές ημερομηνία που συνέπεσε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς είχε αποτέλεσμα την μαζική συγκέντρωση των επισκεπτών κατά τα δυο Σαββατοκύριακα ενώ στο ενδιάμεσο της εβδομάδας η κατάσταση ήτανε πολύ πιο ανεκτή και μπορούσες εύκολα να μελετήσεις αυτά που σε ενδιέφεραν. Μεγάλη επιτυχία σημείωσε επίσης η καθιερωμένη πρόταση Rental Pack 99€, που μπορούσες να ενοικιάσεις ένα όχημα για ένα σαββατοκύριακο χαμηλής περιόδου έτσι ώστε να μπορεί να μυηθεί ο οποιοσδήποτε σε αυτήν την μορφή διακοπών. Το μέτρο είχε τόση επιτυχία ώστε παρουσιάστηκε μια αύξηση της τάξης του 50% σε σχέση με πέρυσι.
Απο τα εκθέματα που είδαμε μας χαροποίησε το γεγονός ότι είχαμε μια επιστροφή στα μικρά Camper κάτω των 6 μέτρων με δυνατότητα μεταφοράς και ύπνου 6 ατόμων. Οι περισσότερες εταιρείες παρουσιάζαν τέτοια όχι μόνο σοφίτας αλλά και ημιενιαία και δεν έλειπαν οι κατασκευαστές που είχαν ακόμα και ενιαία. Είναι σημαντικό ότι μετά τον αγώνα δρόμου για το πιο μακρύ όχημα όπου τα κάτω των 3.500 κιλών έφταναν πλέον τα 7.5 μέτρα με ότι συνεπάγεται για το μηδαμινό οφέλιμο φορτίο τους, να έχουμε πλέον μικρότερα και ελαφρύτερα camper που να μπορούν να παρκάρουν στα αστικά πάρκινγκ στις θέσεις των κοινών επιβατικών και να μην χρειάζεται να ανέβουν κατηγορία στα πανάκριβα πλέον εισητήρια των φερρυμπότ.
Και μια και μιλήσαμε για βάρος θα πρέπει να τονίσουμε ότι η κατάσταση έχει γίνει απελπιστική ειδικά για αυτούς που επρόκειτο να διασχίσουν την Ελβετία όπου το ζύγισμα ήταν κανόνας και πλέον οι περισσότερες χώρες της κεντρικής Ευρώπης εφοδιάζουν τις τροχαίες των αυτοκινητοδρόμων με ηλεκτρονικές ζυγαριές ώστε να ελέγχουν τα υπέρβαρα οχήματα. Μάλιστα στην ιταλία οι αυτοκινητόδρομοι εφοδιάζονται με το καινούριο σύστημα Τutor όπου όχι απλώς ελέγχεται η μέση ταχύτητα αλλά και το βάρος των οχημάτων εν κινήση και η online σύνδεση με το υπουργείο συγκοινωνίων επιτρέπει μέσα από το διάβασμα της πινακίδας να ελέγξει εάν το όχημα βρίσκεται εντός των ορίων. Βέβαια το σύστημα προς το παρόν αφορά τα μεγάλα φορτηγά αλλά οι καμπερίστες έχουν ήδη αρχίσει να νιώθουν μια σχετική ανατριχίλα. Το ότι το πρόβλημα έχει γενικευτεί οδήγησε την Hymer στην μελέτη και κατασκευή ελαφρύτερων οχημάτων και τα διαφήμιζε στην έκθεση ως η κατηγορία των 3 τόνων. Τα είχε τοποθετημένα σε ζυγαριές της τροχαίας και όπως διαπίστωσα δεν ξεπέρναγαν τα 3.000 κιλά όσοι επισκέπτες και να βρισκόντουσαν μέσα.
Ενδιαφέρον το μικρό περίπτερο της ένωσης ιστορικών οχημάτων όπου ειδικοί έδιναν πληροφορίες για την καταγραφή οχημάτων άνω των 20 ετών. Είναι κάτι που ενδιαφέρει πολύ αυτούς που ενδέχεται να εντοπίσουν πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων τους εξαιτίας των ρύπων και άλλα για τα οποία θα μιλήσουμε εκτενέστερα σε άλλο άρθρο.
Το βράδυ ήταν αφιερωμένο στο φαγοπότι και τη διασκέδαση. Η έκθεση έκλεινε στις έξι η ώρα και υπήρχε αρκετός χρόνος ώστε οι επισκέπτες που διανυκτέρευαν να συναντηθούν και να τα πουν. Τα διάφορα forum είναι πάρα πολύ ενεργά και τροφοδοτούν αυτές τις συγκεντρώσεις με κόσμο που έχει κοινά ενδιαφέροντα ως προς τους προορισμούς ή αυτούς που ήθελαν να λύσουν τεχνικά προβλήματα. Τώρα για το CamperFoodTruck της φωτογραφίας που μαγείρεψε για το μεγάλο τραπέζι που βλέπετε θα μιλήσουμε εκτενέστερα κάτι το εντυπωσιακό.
Παιδότοποι για τα παιδιά και καροτσάκια για τα τετράποδα που συνόδευαν τους περισσότερους επισκέπτες μια και το camper είναι μονόδρομος για όποιον θέλει να ταξιδέψει με το ζώο του.
Το περίπτερο που μας έκανε να νιώσουμε θλίψη. Εδώ ήταν μαζεμένα όλα τα γραφεία τουρισμού των ξένων χωρών στην ιταλία, αυτών που δεν είχαν δικό τους περίπτερο στην έκθεση και μαντέψτε ποιο έλλειπε.
Όπως θα διαβάσετε και στο καινούριο εκδοτικό η μορφή της παρουσίασης της έκθεσης αλλάζει σε σχέση με την προηγούμενη. Επειδή θα χρειαστεί πάρα πολύς χρόνος να επεξεργαστούμε τις φωτογραφίες και τα κείμενα όλων αυτών που είδαμε αποφασίσαμε να παρουσίαζουμε ένα, ένα κομμάτι χωριστά αντί να περιμένουμε να τα ανεβάσουμε όλα μαζί. Ήδη στο Travel⇒Εξωτερικό⇒Ταξίδι στην Πάρμα παρουσιάσαμε καινούριες φωτογραφίες από το πρόσφατο ταξίδι του 2013. Το επόμενο κομμάτι που θα παρουσιάσουμε από τη φετινή έκθεση θα είναι ένα mini αφιέρωμα στα οχήματα κάτω των 6 μέτρων και θα ακολουθήσουν σταδιακά τα σοφίτας, ημιενιαία, ενιαία, τροχόσπιτα και τέλος τα αξεσουάρ. Λίγη υπομονή…