Το ιδανικό camper δεν υπάρχει και ούτε θα υπάρξει μια και οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές. Κάθε τόσο, έχουμε καινούριες προτάσεις που προσπαθούν να βρουν όχι το απόλυτα ιδανικό αλλά το εξειδικευμένο. Αυτό δηλαδή που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες σου στη συγκεκριμένη παράμετρο όπως είναι η διαστάσεις, η μορφή της οικογένειας σου, το είδος των διακοπών, το είδος των ταξιδιών, η δυνατότητα παρκαρίσματος όταν δεν το χρησιμοποιείς, η εποχή που το χρησιμοποιείς και τόσα άλλα.
Κάθε καλοκαίρι που έχουμε τις παρουσιάσεις των νέων μοντέλων περιμένουμε να δούμε κάτι καινούριο, κάτι διαφορετικό και ακόμα περισσότερο να δούμε ποίες από τις νέες ιδέες των προηγούμενων ετών βρήκαν αντίκρυσμα και πλέον αντιγράφονται από τις άλλες εταιρείες. Οι ριζικά καινούριες ιδέες είναι ομολογουμένως ελάχιστες. Το συνηθέστερο είναι μια διαφορετική εφαρμογή μιας παλιάς ιδέας έτσι ώστε να μοιάζει σαν κάτι καινούριο. Σε αυτήν την παρουσίαση θα δούμε ιδέες πραγματικά καινούριες, άλλες που τις είχαμε δει στο παρελθόν αλλά δεν είχαν καθιερωθεί και τώρα τις βλέπουμε να επανέρχονται και άλλες που αν και είχαν ξανά εμφανιστεί τώρα παρουσιάζονται κάτω από μια παραλλαγή που τις κάνει να μοιάζουνε νέες. Θα ξεκινήσουμε να παρουσιάζουμε αυτά τα οχήματα που είχαν κάτι καινούριο να πουν για να ολοκληρώσουμε με αυτά που καθιερώνουν ή επιβάλλουν κάτι που είχαμε ξανά δει και παλαιότερα.
RAPIDO 640
Ίσως η μόνη πραγματικά νέα εφαρμογή είναι αυτή του Rapido 640 ενός ημιενιαίου που καταφέρνει να χωρέσει στην ουρά ένα διπλό κρεβάτι χερσόνησο σε μόλις 6,5 μέτρα μήκος. Για να μπορέσει να κάνει αυτό που οι άλλοι χρειάζονται πάνω από 7 μέτρα χρησιμοποιεί ένα σαλόνι γαλλικού τύπου δηλαδή τα καθίσματα να είναι αντικριστά στο σαλόνι και σε συνδυασμό με τα περιστρεφόμενα του θαλάμου οδήγησης να προσφέρει 4 έως 6 θέσεις στο τραπέζι. Οι πλαϊνοί καναπέδες μετατρέπονται σε καθίσματα για την πορεία με ζώνη ασφαλείας μια και απαγορεύεται πλέον να ταξιδεύεις με τους επιβάτες σε εγκάρσια τοποθέτηση. Για να μπορέσει όμως να εξοικονομήσει κι άλλο μήκος τοποθετεί την κουζίνα εγκάρσια δίπλα στην πόρτα και απέναντι της την ντουλάπα ενώ απέναντι από την πόρτα το δίπορτο ψυγείο. Και πάλι όμως χρειάζεται άλλο ένα τέχνασμα γιατί υπάρχει η τουαλέτα. Την μετατοπίζει δίπλα στο κρεβάτι κάτι δηλαδή σαν γαλλικό κρεβάτι αλλά με τη διαφορά ότι είναι ανοιχτό από τρείς μεριές στα πόδια έτσι ώστε να μπορούν και οι δυο να έχουν πρόσβαση στο κρεβάτι. Ο πραγματικός νεοτερισμός εδώ είναι η εγκάρσια κουζίνα ενώ το κρεβάτι τοποθετημένο με αυτόν τον τρόπο θα το δούμε σε πολλούς ακόμα κατασκευαστές.
Rapido 640
ITINEO SB 740
Πρωτοπαρουσιάστηκε πέρυσι αλλά φέτος είχαμε τη δυνατότητα να το δούμε και να το φωτογραφήσουμε. Πρόκειται για ένα motorhome 7,43 μέτρων που λόγω της ενιαίας φόρμας μοιάζει πιο μακρύ από αυτό που είναι στην πραγματικότητα. Είναι το ενιαίο για την μεγάλη οικογένεια και η πρωτοπορία του είναι ότι στην ουρά προσφέρει ένα παιδικό δωμάτιο που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 3 ή και περισσότερα παιδιά. Λίγο δύσκολο να περιγράψουμε με λόγια για αυτό καλύτερα να δείτε τις φωτογραφίες τη διαμόρφωση του με δυο κουκέτες εγκάρσιες στην ουρά εκ των οποίων είναι διπλή και το ένα της τμήμα μετατρέπεται σε σαλόνι για τα παιδιά. Υπάρχουν δυο ντουλάπες στο δωμάτιο, που κλίνει με πόρτα, και η ντουζιέρα είναι χωριστή από το μπάνιο. Παράλληλα, διαθέτει ένα τεράστιο σαλόνι στο οποίο μπορούν άνετα να κάτσουν οχτώ άτομα ενώ προσφέρει εκτός από τα τρία κρεβάτια στην ουρά ένα διπλό κρεβάτι ανακλινόμενο πάνω από τη θέση του οδηγού και στην ανάγκη το σαλόνι μετατρέπεται σε ένα τεράστιο διπλό κρεβάτι. Λόγο των μεγάλων διαστάσεων έχει άδεια για πέντε άτομα σε πορεία ασχέτως αν μπορεί να κοιμίσει 7 άτομα.
Itineo SB 740
ITINEO SB 720
Εδώ έχουμε μια κάτοψη που δεν μοιάζει με καινούρια, αλλά είναι κάτι που δεν έχουμε ξανά δει σε ενιαίο. Θυμίζει τα εφταθέσεα που ξέρουμε σε οχήματα σοφίτας με την πόρτα στο πίσω μέρος και τις κουκέτες εγκάρσια. Αυτό όμως που τα διαφοροποιεί από αυτά είναι ότι δεν έχουμε τα γνωστά μας δυο σαλόνια-ένα μεγάλο για τέσσερα άτομα και ένα μικρό για δυο- αλλά ένα τεράστιο σαλόνι που ενώνεται με τα περιστρεφόμενα οχήματα οδήγησης δημιουργώντας έτσι χώρο για 9 με 10 άτομα. Βέβαια, μπορούν να ταξιδέψουν 6 άτομα αλλά μόνο στην έκδοση με Γ κατηγορίας δίπλωμα
Itineo SB 720
Διπλό κρεβάτι, χερσόνησος.
Εδώ δεν έχουμε κάτι καινούριο αλλά βλέπουμε τις καινούριες προτάσεις των κατασκευαστών σε μια λύση που εμφανίστηκε πριν από λίγα χρόνια και αμέσως καθιερώθηκε. Παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με τα δυο μονά κρεβάτια στην ουρά αλλά ενώ αυτά έμειναν στάσιμα στην διάταξη τους (πόσο άραγε θα μπορούσαν να αλλάξουν;) το διπλό χερσόνησος προσφέρεται για πάρα πολλές παραλλαγές. Ενώ στην αρχική του μορφή το είχαμε στο κέντρο με τις ντουλάπες εκατέρωθεν και το μπάνιο ανάμεσα στην κρεβατοκάμαρα και την κουζίνα, τώρα βλέπουμε να γενικεύονται διάφορες προτάσεις είτε με την μετατόπιση του στη μια πλευρά είτε με την τοποθέτηση του εγκάρσια.
Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε είναι η θέση της τουαλέτας. Όσο και να φαίνεται απλό η τουαλέτα τοποθετημένη στην δεξία πλευρά του οχήματος εκεί δηλαδή που βρίσκεται η πόρτα, η βεράντα και κατα συνέπεια το καθιστικό, ειδικά στα ιταλικά οχήματα που έχουν παράθυρο σε αυτήν δεν ήταν το καλύτερο. Το να την χρησιμοποιείς δηλαδή όταν απέξω σε πολύ μικρή απόσταση υπάρχει κόσμος σε έφερνε σε αμηχανία. Δεν καταλάβαμε ποτέ γιατί ενώ χώριζαν WC και ντούζ, έβαζαν πάντα την τουαλέτα δεξία και όχι το ντούζ. Τώρα με αυτήν την καινούρια διάταξη η τουαλέτα πηγαίνει στην αριστερή πλευρά δημιουργώντας έτσι καλύτερες συνθήκες …ιδιωτικότητας (ποιός θα μου βρεί μια λέξη για τη λέξη privacy και του intime) .
Παρακάτω θα δούμε τις διαφορετικές προτάσεις του κάθε κατασκευαστή γιατί οι περισσότεροι είχαν κάτι να πουν.
CHAUSSON 618
Η γαλλική εταιρεία είχε ίσως την καλύτερη πρόταση. Το κρεβάτι τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά με την τουαλέτα δεξιά πλην όμως μπορούσες να το μετακινήσεις δεξία και αριστερά έτσι ώστε να δημιουργήσεις περισσότερο χώρο για την τουαλέτα ενώ το βράδυ για τον ύπνο καλύτερη δυνατότητα πρόσβασης και από τις δυο πλευρές. Βέβαια στην αριστερή πλευρά έχουμε μόνο την ντουζιέρα και μια τουαλέτα κρεβατοκάμαρας μαζί με την ντουλάπα ενώ το WC βρίσκεται στην παραδοσιακή θέση μπροστά από το κρεβάτι και δίπλα στην πόρτα εισόδου.
Chausson 618
McLOUIS Nevis 860 G και MOBILVETTA Kea P 67
Δυο διαφορετικές εταιρείες του ίδιου γκρουπ (πλέον Trigano) εφαρμόζουν την ίδια ιδέα αν και σε διαφορετικές τυπολογίες. Η πρώτη σε ένα ενιαίο των 7 μέτρων ενώ η δεύτερη σε ένα ημιενιαίου των 7.4 μέτρων. Το διπλό κρεβάτι εδώ δεν είναι ακριβώς χερσόνησος αλλά εγκάρσιο πλην όμως έχει πρόσβαση από δυο πλευρές από την μπροστινή και από τα πόδια. Το WC είναι και στα δυο ξεχωριστό από το ντούζ.
McLouis Nevis 860 G
Mobilvetta Kea P67
Roller Zefiro 269 TL
Άλλη μια παραλλαγή του κρεβατιού χερσόνησο στην καινούρια σειρά της Roller Zefiro. Έχουμε τρία μοντέλα με κρεβάτι χερσόνησο στη σειρά Zefiro, το 265 TL όπου η τοποθέτηση είναι κλασικά στο κέντρο με δυο ντουλάπες εκατέρωθεν και μπροστά από το κρεβάτι το μπάνιο με το WC στη δεξία μεριά και τη ντουζιέρα στην αριστερή. Έχουμε όμως και μια καινούρια πρόταση όπου στο 269 με το κρεβάτι έκκεντρα προς τη δεξία μεριά με πρόσβαση και από τις τρείς μεριές με μια μικρή ντουλάπα δεξία και μια ντουζιέρα αριστερά. Το WC βρίσκεται από στη δεξία πλευρά όπως και στο 265. Το 269 έχει δυο παραλλαγές, το απλό P και το TL με το ανακλινόμενο κρεβάτι πάνω από το σαλόνι. Και τα τρία είναι ημιενιαία αλλά ενώ το κλασικό 265 αγγίζει τα 7.5 μέτρα η νέα διάταξη του 269 του επιτρέπει να παραμείνει στην κατηγορία κάτω των 7 μέτρων με όλα τα πλεονεκτήματα που συνεπάγεται αυτό.
Roller Zefiro 269 TL
DETHLEFFS Globe T 6801-4
Άλλη μια παραλλαγή με το κρεβάτι χερσόνησο τοποθετημένο έκκεντρα στην αριστερή μεριά μόνο που εδώ έχουμε μια σειρά από αντισυμβατικές λύσεις που μας προσφέρει διάφορα πλεονεκτήματα. Το κρεβάτι έχει ένα ασύμμετρο πολυγωνικό σχήμα που του δίνει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση και από τις τρείς μεριές αλλά ταυτόχρονα να αφήνει χώρο όχι για μια απλή ντουζιέρα στα δεξία αλλά για ένα πραγματικό μπάνιο. Το μπάνιο είναι μετασχηματιζόμενο όπου είναι πολύ πιο εύκολο να το δείτε στις φωτογραφίες παρά να σας το περιγράψουμε. Αυτό που ίσως να μην καταλάβετε ούτε στις φωτογραφίες, είναι ότι ο τοίχος που φέρνει τον νιπτήρα και τον καθρέφτη κλείνει σαν πόρτα το WC αφήνοντας το χώρο του σε μια ντουζιέρα που όταν δεν χρειάζεται η συρόμενη πόρτα μένει ανοικτή επιτρέποντας έτσι ελεύθερη πρόσβαση στην πλευρά του κρεβατιού μια πάρα πολύ έξυπνη λύση που επιτρέπει στο ημιενιαίο να μειώσει το μήκος του κατά 0.5 μέτρο σε σχέση με το Τ 7151-4 που έχει την κλασική διάταξη στο κρεβάτι αν και έχουν τον ίδιο χώρο στο σαλόνι και στην κουζίνα.
Dethleffs Globe T 6801-4
BURSTNER Aviano i 695
Αντίστοιχα με την Dethleffs έτσι και η Burstner έχει δυο ενιαία στη σειρά Aviano με κρεβάτι χερσόνησο εκ των οποίων το κλασσικό σχήμα δεν μπορεί να κατέβει κάτω από τα 7.60 μέτρα (I 727) ενώ η έκκεντρη τοποθέτηση του στο I 695 του επιτρέπει να είναι μισό μέτρο πιο κοντό. Αυτό που δεν μπορούμε να καταλάβουμε όμως είναι γιατί οι Γερμανοί αδιαφορούν και την κατηγορία κάτω των 7 μέτρων αφήνωντας το μήκος του στα 710. Εδώ το κρεβάτι αφήνει χώρο για μια απλή ντουζιέρα και ντουλάπα στην αριστερή πλευρά ενώ το WC είναι τοποθετημένο παραδοσιακό στη δεξία πλευρά μπροστά από το κρεβάτι δίπλα στην πόρτα.
Burstner Aviano i 695
ITINEO MS 690
Η Itineo παρουσιάζει 4 μοντέλα με την τυπολογία του κρεβάτι χερσόνησος. Από αυτά, τα 3 είναι καινούρια και αυτό δείχνει πόσο πολύ επενδύει σε αυτήν την κατηγορία. Από αυτά το πιο ενδιαφέρον είναι το ενιαίο MS 690 που με ένα ασύμμετρο κρεβάτι στην δεξία πλευρά όπως το Dethleffs αλλά με μια διαφορετική διάταξη στην ντουζιέρα και WC καταφέρνει να κρατηθεί κάτω από τα 7 μέτρα.
Itineo MS 690
BAVARIA I 7402 LCG
Ένα μεγάλο ενιαίο στα 7.5 μέτρα που το κρεβάτι χερσόνησο το έχει τοποθετημένο εγκάρσια όπως στο McLouis και το Mobilvetta έχοντας μια ντουλάπα στο πίσω μέρος.
Bavaria I 7402 LCG
HYMER B-Klass SL 624
Αυτό τώρα που να το κατατάξουμε; Στο κρεβάτι χερσόνησο ή στο διπλό κρεβάτι στην ουρά; Είναι και τα δυο και ταυτόχρονα κανένα από τα δυο. Υπεύθυνο για αυτό είναι το ανακλινόμενο προσκέφαλο του κρεβατιού το οποίο έχει δυο θέσεις, θέση ύπνου και θέση ανάπαυσης. Στη θέση ύπνου το προσκέφαλο είναι χαμηλωμένο ενώ σε θέση ανάπαυσης ανυψώνεται και το υπόλοιπο κρεβάτι σύρεται προς τα πίσω αφήνωντας έτσι μια άνετη πρόσβαση στα πόδια
Hymer B-Klass SL 624
Αν τα κρεβάτια σε σχήμα χερσόνησος στην ουρά ήταν αυτά που παρουσίασαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, η ιδέα του ανακλινόμενου κρεβατιού πάνω από το σαλόνι γενικεύτηκε σε όλους σχεδόν τους κατασκευαστές και έδωσε ευκαιρία για εφαρμογές διαφορετικές. Έτσι είχαμε από περισσότερους κατασκευαστές πρόταση για ανακλινόμενο κρεβάτι όχι μόνο στο σαλόνι αλλά και στην ουρά. Βέβαια αυτό συνεπάγεται και κάποιον άλλον χώρο κάτω από το κρεβάτι που συνήθως είναι ένα δεύτερο σαλόνι. Εδώ έχουμε διαφορετικές προτάσεις από διαφορετικούς κατασκευαστές.
BURSTNER -Brevio t-605
Πρόκειται για ένα 6μετρο camper με περιορισμένο πλάτος στα 2.10 και ύψος στα 2.75 που στην ουρά έχει ένα χώρο κατάλληλο για φόρτωση και ο οποίος στο πάνω του μέρος έχει ένα ανακλινόμενο κρεβάτι. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για φόρτωση αντικειμένων μεγάλου όγκου ή να κατεβάσουμε το διπλό κρεβάτι και να έχουμε μια άνετη κρεβατοκάμαρα
Brevio t 605
BURSTNER -Brevio t-645
Μεγαλύτερο κατά 40 πόντους από το 605 αντί για αποθηκευτικό χώρο στην ουρά διαθέτει ένα αντικριστό σαλόνι. Ανοίγοντας τη μεγάλη οπίσθια πόρτα το σαλόνι αυτό προσφέρει μια εξαιρετική επαφή με το περιβάλλον. Παράλληλα ένα διπλό κρεβάτι μπορεί να κατέβει και να προσφέρει και μπορεί να μετατρέψει το σαλόνι σε κρεβατοκάμαρα
Brevio t 645
KENTACKY Royal DB
Πρόκειται για ένα μεγάλων διαστάσεων ημιενιαίο σε σασί Iveco με πίσω κίνηση και διπλούς τροχούς το οποίο διαθέτει ένα μικρό ημισαλονάκι και κουζίνα στο μπροστινό μέρος, μπάνιο, ψυγείο και ντουλάπα στο πίσω μέρος ενώ στην ουρά ένα τεράστιο σαλόνι σε σχήμα U. Πάνω και από τα δυο σαλόνια υπάρχουν ανακλινόμενα διπλά κρεβάτια.
Royal DB
BENIMAR Perseo 502
Άλλο ένα μεγάλο ημιενιαίο στα 7.4 μέτρα που στην πίσω μεριά διαθέτει ένα σαλόνι αυτή τη φορά όχι σε σχήμα U αλλά σε σχήμα L. Θυμίζει πάρα πολύ ένα σπιτικό γωνιακό καναπέ γιατί δεν μετατρέπεται σε κρεβάτι και έχει ένα μικρό τραπεζάκι, όχι σταθερό αλλά σαν αυτά του σπιτιού. Στην δεξιά πλευρά του πίσω μέρους υπάρχει ένα έπιπλο που ανασηκώνεται με ενσωματωμένη TV. Πάνω από το σαλόνι υπάρχει ένα ανακλινόμενο κρεβάτι το οποίο κατεβαίνει και δημιουργεί μια κρεβατοκάμαρα.
Perseo 502
YES 694
Πρόκειται για την οικονομική σειρά της ιταλικής P.L.A. Δεν πρόκειται για μια σπουδαία καινοτομία αλλά έχει να προτείνει ένα επταθέσιο με μια διαφορετική διάταξη στην κουζίνα απ’ ότι είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα.
Yes 694
CHAUSSON Sweet Family
Η σειρά Sweet της Chausson αποτελεί από μόνη της μια καινοτομία και ας έχει παρουσιαστεί εδώ και πολύ καιρό. Με το μοναδικό της σαλόνι, όπου μπορεί να φιλοξενήσει 6 άτομα και μπορούν να έχουν ανεξάρτητη πρόσβαση και δεν χρειάζεται να σηκωθεί ο ένας για να περάσει ο άλλος. Προσφέρεται τώρα και σε οικογενειακή έκδοση με διπλή κουκέτα στην ουρά.
Sweet Family
McLOUIS MC 2 22
Άλλη μια διάταξη που μέχρι τώρα είχαμε δει σε σοφίτας τώρα την βλέπουμε και σε ημιενιαίο. Μιλάμε για την διάταξη του 7θέσιου με πίσω πόρτα και κουκέτες εγκάρσια στην ουρά πλην όμως χωρίς σοφίτα. Το κρεβάτι της σοφίτας έχει αντικατασταθεί από ένα ανακλινόμενο και έτσι έχουμε την ίδια χωρητικότητα σε ύπνο και σε τραπέζι σε μια πιο αεροδυναμική καρότσα. Και όλα αυτά σε κάτω από 7 μέτρα.
Mc 2 22
ROLLER Zefiro Garage TL
Δεν είναι κάτι καινούριο αλλά πάντα στην κατηγορία των 7 μέτρων έχουμε ένα όχημα με ημισαλονάκι που μπορεί μέσα από παραλλαγή μια πέμπτη θέση σε ταξίδι με μετασχηματισμό του πλαϊνού καναπέ.
Zefiro Garage TL
ROLLER Zefiro 277
Το κλασικό 7θέσιο στην πιο σύγχρονη έκδοση με διπλή εγκάρσια κουκέτα στην ουρά, μια πόρτα στη μέση, και διπλό σαλόνι, που εκμεταλλεύεται το κενό της πόρτας για να μετατρέψει το μικρό σαλονάκι σε κανονικό με τη μετακίνηση του καθίσματος.
Zefiro 277
CARADO T 138
To μικρότερο της σειράς με μήκος 6 μέτρα και που εδώ πάλι έχουμε ένα σχήμα μέχρι τώρα γνωστό σε σοφίτας που τώρα εμφανίζεται σε ημιενιαίο που το ρόλο της σοφίτας έχει παίξει το ανακλινόμενο κρεβάτι. Επιπλέον το σαλόνι με τον αντικριστό καναπέ έχει μετατραπεί σε σαλονάκι όπου έτσι έχουμε ίδιες θέσεις στο τραπέζι αλλά μια λιγότερο στον ύπνο.
Carado T 138
HOBBY Siesta A 55 GS Sport
Ένα όχημα που όμως λέει το όνομα του απευθύνεται στους λάτρεις του σπορ και που στη ουρά του έχει ένα μεγάλο γκαράζ που μπορεί να χωρέσει οτιδήποτε αθλητικό εξοπλισμό και που μπορεί να φιλοξενήσει και ένα μονό κρεβάτι περιορίζοντας έτσι το ύψος της αποθήκης. Είναι το πιο μικρό camper της κατηγορίας με μήκος μόνο 564 αλλά με δυνατότητα να φιλοξενήσει 3 άτομα μια και έχει μια μεγάλη σοφίτα. Σημαντικό στοιχείο, σπάνιο για σύγχρονο camper είναι ότι μπορεί να φέρει φορτίο μέχρι 750 κιλά σε 3.000 λίτρα όγκου.
Hobby Siesta A 55 GS Sport
GIOTTILINE G-Line 938
Η πρωτοτυπία του είναι ότι αν και ενιαίο δεν έχει ανακλινόμενο κρεβάτι πάνω από το θάλαμο οδήγησης αλλά πάνω από το σαλόνι.
Giottiline G-Line 938
Νέα διάταξη στην τουαλέτα της κρεβατοκάμαρας του κρεβατιού χερσόνησος.
Τρείς εταιρείες παρουσίασαν μια διαφορετική πρόταση στην κλασσική μέχρι τώρα διάταξη που ήθελε WC και νιπτήρα από τη μια και ντουζιέρα από την άλλη. Οι δυο πρώτες ανήκουν στο ίδιο γκρουπ και η μια είναι η McLouis με το ημιενιαίο Mc 4 78 ενώ η άλλη είναι η Mobilvetta με το ενιαίο Κ Yacht MH 78/ MH 79. Στα πόδια του διπλού κρεβατιού υπάρχει ένας τοίχος και στην πλάτη του ο νιπτήρας και δεξιά του έχουμε το WC και αριστερά την ντουζιέρα. Στην ουσία έχουμε ένα λουτρό που παρεμβάλλεται ανάμεσα στην κουζίνα και στην κρεβατοκάμαρα και με τρείς πόρτες μπορεί και απομονώνεται από το υπόλοιπο όχημα. Το όλο σύνολο αν και δημιουργεί ενδεχομένως προβλήματα για τους άλλους αν κάποιος είναι δυσκοίλιος εν τούτοις προσφέρει το μεγαλύτερο και πιο άνετο μπάνιο που έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα σε αυτοκινούμενο. Βέβαια μιλάμε για οχήματα τα οποία φτιάχνονται με στόχο το ζευγάρι κατά συνέπεια η τυχόν δυσκολίες είναι περιορισμένες.
McLuis MC 4 78
Mobilvetta K- Yacht 78/79
BURSTNER Grand Panorama i 920 G.
Αντίστοιχη λύση με αυτή των Mobilvetta και McLouis βρίσκουμε και στο μεγαλύτερο από τα τρία ενιαία της Burstner με το τεράστιο παρμπρίζ στο Grand Panorama i 920 G. Πρόκειται για διαξονικό όχημα μήκους 9 μέτρων. Έχει μια τεράστια τουαλέτα ανάμεσα στην κεντρική ζώνη της κουζίνας και του διπλού κρεβατιού. Δημιουργεί ένα πολύ μεγάλο μπάνιο έχοντας τον νιπτήρα στα πόδια του κρεβατιού, αριστερά του την ντουζιέρα και δεξιά του την τουαλέτα και μια ντουλάπα. Όταν τα μέτρα περισσεύουν μπορείς να κάνεις ότι διάταξη θέλεις για να ξεχωρίσεις. Δεν νομίζουμε ότι η διάταξη αυτή θα γενικευτεί γιατί δημιουργεί πολλά προβλήματα στην κυκλοφορία γύρω από το κρεβάτι. Είναι όμως κάτι που θα σε κάνει να μιλήσεις για αυτό.
Burstner Grand Panorama
Λύσεις για Van.
Τα van λόγω περιορισμένου χώρου πάντα προσφέρονται για πρωτότυπες λύσεις αλλά ακριβώς λόγω του περιορισμού συνήθως ανακυκλώνονται οι ίδιες προτάσεις. Περισσότερες προτάσεις λοιπόν για καινοτόμες προτάσεις μας έρχονται από το χώρο της τουαλέτας που πάντα προσπαθούν να τις στριμώξουν σε όσες πιο περιορισμένο χώρο χωρίς όμως να την καταστήσουν δυσλειτουργική. Το δρόμο άνοιξε πέρυσι η Adria παρουσιάζοντας ένα μπάνιο που εκμεταλλεύεται για ντουζιέρα το διάδρομο ανάμεσα στο πίσω και στο μπρός χώρο.
CHAUSSON Twist 07
Η ιδέα του μπάνιου που βρίσκουμε στα μεγάλα οχήματα με το μπάνιο χωρισμένο σε δυο ή τρείς τομείς (WC, νιπτήρας, ντουζιέρα) έδωσε την ιδέα στη Chausson με το Twist 07 το οποίο προσφέρει την μεγαλύτερη τουαλέτα που έχει υπάρξει σε Van σε ένα μήκος 6.36 μέτρα. Οι δυο πόρτες το απομονώνουν από τους λοιπούς χώρους ή του επιτρέπουν να επικοινωνεί. Ο νιπτήρας είναι ανακλινόμενος πάνω από τη λεκάνη στην αριστερή πλευρά του οχήματος ενώ η ντουζιέρα βρίσκεται στη δεξιά.
Chausson Twist 07
POSSL 2 Win Vario
Αντιγράφει τη λύση της Adria που με δυο πόρτες τύπου Roll Top μετατρέπει τον μικρό διάδρομο ανάμεσα σε κουζίνα και μπάνιο σε ντουζιέρα προσφέροντας έτσι ένα αξιοπρεπές λουτρό.
Possl 2 Win Vario
ADRIA Twin 540 SPT
Η πρωτότυπη λύση που είδαμε από πέρυσι στο Van της Adria.
Adria Twin 540 SPT
POSSL Vario 545
Στο ψηλό Van της Possl έχουμε δυο κουκέτες στην ουρά και ανάμεσα σε αυτές και το living room ένα εγκάρσιο λουτρό σε μια ορθολογιστική διάταξη όπου η ντουζιέρα είναι στην μέση ανάμεσα σε νιπτήρα και λεκάνη και με δυο πόρτες απομονώνεται από τους λοιπούς χώρους.
Possl Vario 545
HYMER
Μια πρόταση της Hymer για μια λύση που δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτοκινούμενο αλλά μπορεί να θεωρηθεί όχημα αναψυχής. Το Τ 5 της WV στην έκδοση Καλιφόρνια όπως το είδε η Hymer. Τρείς πολυθρόνες για επιβάτες, ένα ανακλινόμενο κρεβάτι στην οροφή και στο πίσω μέρος μια κουζίνα που μπορεί να μετατραπεί σε αποθήκη ή κρεβατοκάμαρα. Το μόνο που του λείπει είναι ένα πραγματικό μπάνιο.
Hymer
RO.AD
Εδώ έχουμε μια αντίστοιχη λύση με το WV της Hymer μόνο που υπάρχει πλήρης τουαλέτα στην ουρά και μια επέκταση του καναπέ στο σαλόνι που προσφέρει μια πέμπτη θέση στο τραπέζι. Το διπλό κρεβάτι προκύπτει στην ανυψούμενη οροφή.
R
Πέρα από τις καινοτόμες προτάσεις στην εσωτερική διάταξη έχουμε και κάποια νέα που αφορούν το σύνολο των λύσεων.
Η Hymer παρουσίασε μια καινούρια γενιά αυτοκινούμενων ενιαίων τα οποία ονομάζει η τάξη των τριών τόνων. Θέλει να δώσει έμφαση στο γεγονός ότι έστω και αν το όριο είναι 3.5 τόνοι και αυτά με πλήρη εξοπλισμό δεν ξεπερνούν τους 3 αφήνωντας περιθώριο για αρκετό φορτίο επιβατών και επισκευών. Και για να επαληθεύσει το γεγονός τοποθέτησε τα οχήματα πάνω σε φορητές ζυγαριές και μπορούμε να πούμε ότι ακόμα και όταν έμπαιναν επισκέπτες μέσα το βάρος δεν ξεπέρασε τα 3.000 κιλά.
Burstner Grand Panorama
Adria Compact SP
CONCORD
Λόγω του μεγάλου πρόβολου και του χαμηλού ύψους στο πίσω μέρος υπάρχουν δυο τροχίσκοι με αισθητήρες που μόλις βρούν αντίσταση σε κάποια ράμπα, δίνουν εντολή στην ανάρτηση, και ανυψώνουν αυτόματα το όχημα ώστε να ξεπεράσει το εμπόδιο.
Concord
Έξυπνη θέρμανση
Στα οχήματα, της Mobilvetta και της McLouis παρουσιάστηκε μια νέα βοηθητική θέρμανση για όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο στα 220V. Πρόκειται για ένα σωλήνα-καλώδιο το οποίο διατρέχει σαν σερπαντίνα το πάτωμα και αποτελείται από ένα πολυμερές όπου τα σωματίδια του άνθρακα που περιέχει όταν διατρέχονται από ηλεκτρικό ρεύμα, ανάλογα με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος αυξάνουν τη θερμοκρασία τους. Με μια μέση κατανάλωση από 100 εώς 320 Watt καταφέρνουν να κρατούν την κυψέλη ζεστή με σημαντική οικονομία στην κατανάλωση. Ρυθμίζουν αυτόματα τη θερμοκρασία χωρίς να υπάρχει κίνδυνος υπερθέρμανσης. Στη φωτογραφία τα βλέπετε τοποθετημένα μέσα στη μόνωση του πατώματος ενώ στο σχήμα δίπλα βλέπετε πως αλλάζουν σύνθεση σύμφωνα με τη θερμοκρασία. Θα περιμένουμε τον επερχόμενο χειμώνα για να δούμε τα αποτελέσματα.
Βυθιζόμενη βάση τηλεόρασης στο Krosser P94
Διπλή πρόσβαση στην αποθήκη του Roller Zefiro 269 TL
Συρώμενη βάση γιά τα γκαράζ των Roller
Πολυεστερικό κάλυμα γιά το κάτω μέροσ των πατωμάτων στα Rapido
Γεύση από F-1 στη Morello
Αν και νομίζουμε ότι έχουμε δει όλες τις διατάξεις στα τροχόσπιτα πάντα υπάρχει κάτι που μοιάζει με καινοτομία.
STERCKEMAN Starlet 330 Compact
Το κλασσικό σαλόνι του μικρότερου Starlet των 3.3 μέτρων προσφέρει άλλες δυο θέσεις και οποιανού πιάνουν τα χέρια μπορεί να τις μετατρέψει σε ένα επιπλέον κρεβάτι.
Sterckeman Starlet 330 Compact
FENDT Saphir 560 FD
To κλασσικό γαλλικό κρεβάτι αντί να έχει στο πλάι την τουαλέτα του την έχει πίσω του προσφέροντας έτσι αυξημένο χώρο για όποιον χρειάζεται ένα μεγάλο μπάνιο.
Fendt Saphir 560 FD
HOBBY Prestige 650 WFU
Αντίστοιχη λύση και στο 650 της Hobby
Hobby Prestige 650 WFU
HOBBY DeLuxe 540 LE
Η λύση των δυο μονών κρεβατιών στην ουρά με την ντουλάπα στη μέση και το λουτρό με ξεχωριστό WC και ντουζιέρα μπροστά που ξεκίνησε από τα αυτοκινούμενα τώρα η Hobby τα μεταφέρει και στα τροχόσπιτα.
Hobby DeLuxe 540 LE
ΚNAUS Sport 200 UFK
Ένα πραγματικό παιδικό δωμάτιο με δυο κουκέτες, και σαλονάκι πίσω από την κρεβατοκάμαρα των γονιών.
Knaus Sport 700 UFK
Καιρό είχαμε να δούμε τον πτυσόμενο νιπτήρα πάνω από την λεκάνη που επιτρέπει ευρύχωρη ντουζιέρα σε μικρό μπάνιο. Δυο αντίστοιχες προτάσεις από τη Sterckeman και την Adria.
Sterckeman 470 PE
Adria Altea 392 PH