HMIENIAIA
To ημιενιαίο απέδειξε στα προηγούμε σαλόνια ότι μπορεί να σταθεί, σαν εναλλακτική λύση, απέναντι στο παραδοσιακό σοφίτας, και σαν μην έφτανε αυτό αρχίζει να απειλεί, και τη κατηγορία των Van.
Mobilvetta Kea P87
Κάποιες ιδέες αν αναπτυχθούν σωστά μπορούν αν αποδειχτούν νικηφόρες, αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει να ωριμάσουν και οι καιροί. Πολλές ιδέες που στο παρελθόν απέτυαν μπορούν να βρουν πρόσφορο έδαφος κάποια χρόνια αργότερα όταν το κοινό θα είναι έτοιμο να τις δεχτεί ή όταν η τεχνολογία θα τις βοηθήσει. Σήμερα δεν είναι εύκολο να μιλάμε για μόδα την εποχή της κρίσης. Για να γίνει κάτι αποδεκτό πρέπει να έχει σημαντικούς λόγους. Και η αυξημένη κατανάλωση των οχημάτων σοφίτας απέναντι στα πιο αεροδυναμικά χαμηλού προφίλ ημιενιαία σε συνδυασμό με το ανακλινόμενο κρεβάτι που έρχεται να καλύψει εν μέρει την έλειψη της σοφίτας έδωσαν μια σημαντική ώθηση, στη συγκεκριμένη τυπολογία.
Το μήκος είναι ένα σημαντικό στοιχείο και βλέπουμε δυο διαστάσεις να κυριαρχούν. Τα κάτω των 6 μέτρων που τους επιτρέπει να παρκάρουν εκεί που χωράν τα Van και να εκμεταλευτούν τα φτηνά εισητήρια στα ferryboat και τα 7μέτρα που δίνουν περισσότερη άνεση κυρίως στο σταθερό κρεβάτι έχοντας την δυνατότητα να δημιουργήσουν μια πραγματική κρεβατοκάμερα με ενσωματομένο μπάνιο, ξεχωριστή ντουζιέτα και πολλές φορές τουαλέτα θυσιάζοντας τα παραπάνω πλεονεκτήματα των 6μέτρων.
Hymer Van
Όχι μόνο το μήκος αλλά και το πλάτος δημιουργεί μια τρίτη κατηγορία όπου κάτω από τα 6 μέτρα και με πλάτος από 2 εώς 2.10 μέτρα έρχονται να απειλήσουν την κατηγορία των Van μια και στις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις προσφέρουν μεγαλύτερη ευρυχωρία και καλύτερη κατανομή του εσωτερικού χώρου. Θυμίζουμε τα Globebus T της Dethleffs, τα Compact της Adria, τα Burstner Travel Van, Hymer Van, Knaus Van Ti και το Wingamm Brownie στά οποία έρχονται να προστεθούν φρέσκες ιδέες όπως τα προτότυπα δίδυμα Hymer Compact 404 και Burstner Brevio, που αντιγράφουν την κάτοψη των κλασικών Van, προσθέτωντας ακόμα μια μεγάλη πισινή πόρτα που ανοίγει προς τα πάνω.
Τά δίδυμα Hymer Compact 404 (αριστερά) καί Burstner Brevio (δεξιά)
Για όποιον πάντως το μικρό πλάτος δεν είναι απαραίτητο και προτιμάει ένα όχημα πιο ευρύχωρο ακόμα και στον περιορισμένο χώρο των 6 μέτρων μπορεί πλέον να βρεί ότι θέλει. Πολλοί παρουσιάσαν κατόψεις με μεγάλο καθιστικό μπροστά και τις λειτουργίες στην ουρά, όπου το μπάνιο καταλαμβάνει όλο το πίσω μέρος με ξεχωριστό ντούζ, ντουλάπα που πολλές φορές έχει εξωτερική πρόσβαση. Βέβαια, εδώ έχουμε το πρόβλημα της έλλειψης του σταθερού κρεβατιού, το οποίο έρχεται να το αντικαταστήσει, το ανακλινόμενο. Τέτοια μοντέλα σε Fiat Ducato είδαμε, από την Adria (Matrix Access M 590 G), Burstner (Ixeo Time 590) και το πιο φτηνό McLouis (Mc-4 32), ενώ σε Ford Transit το Chausson Flash 10 και Challenger Genesis 30.
Adria Matrix Axess 590 SG Chausson Flash 10
McLouis MC-4 32 McLouis McVan 1
Πιο κλασσικές κατόψεις με ημισαλονάκι μπροστά και διπλό εγκάρσιο κρεβάτι πάνω από το γκαράζ πίσω, προσφέρουν η Eura Mobil Profila 590 FB, Giottiline Therry 31 T, PLA Plasy P60, Benimar Mileo 201 και ο πρόδρομος McLouis McVan 1. Μια ιδιαίτερη μνεία θα γίνει για το Blu Camp Sky 11 το οποίο σε έξι μόλις μέτρα μήκος και σε μια πολύ ενδιαφέρουσα τιμή, προσφέρει μια μεγάλη χωρητικότητα για οικογένειες, έχοντας 2 κουκέτες εγκάρσια στην ουρά με γκαράζ μεταβλητού όγκου από κάτω τους, ενώ μπροστά έχει ημισαλονάκι με ανακλινόμενο διπλό κρεβάτι από πάνω του. Δεν πρόκειται για καινοτόμο διάταξη, αλλά για την εφαρμογή μιας πολύ διαδεδομένης σε περιορισμένο όμως μήκος. Τέτοια μοντέλα, σε περισσότερο από έξι μέτρα μας δείξανε η Adria Matrix Accecc M 650 SK, Dethleffs Globe 4 5881 T, Giottiline Terry 30 T, Itineo SB 2740, Rimor Europeo 84 Plus, Roller Team T Line GT S, Chausson Flash 22.
Dethlefss Globe 4 5881 T
Πάρα πολύ ενδιαφέρον είναι το T Line S- MOD S της Roller Team, το διπλό κρεβάτι της οποίας επεκτείνεται πάνω από το πάγκο της κουζίνας, και τη ντουλάπα, προσφέρωντας έτσι, ένα πάρα πολύ μεγάλο κρεβάτι σε όχημα μήκους 6,5 μέτρων.
RollerTeam T-Line Mod-S
Η καθιέρωση του ανακλινόμενου κρεβατιού πάνω από το σαλόνι, έφερε αναγκαστικά μια αύξηση στο ύψος των ημιενιαίων, που πολλές φορές φτάνει αυτό της σοφίτας διατηρώντας όμως ένα πιο αεροδυναμικό προφίλ. Κάποιοι κατασκευαστές προτείνουν, μια σειρά μοντέλων με ή χωρίς ανακλινόμενο κρεβάτι ενώ άλλοι προτείνουν διαφορετικές σειρές και δεν λείπουν αυτοί που έχουν μέχρι τρεις διαφορετικές σε σχέση με την τιμή (Adria, Burstner)
Εάν στο μπροστινό μέρος, η σχεδιάση περιορίζεται σε ελάχιστες επιλογές (σαλόνι ή ημισαλονάκι) το πίσω μέρος είναι αυτό που ενδύκνειται για περισσότερη ανάπτυξη και περισσότερη φαντασία. Έχουμε λοιπόν διπλό κρεβάτι στην ουρά εγκάρσιο πάνω από το γκαράζ, πολλές φορές μεταβλητού όγκου, και την παραλαγή όπου έχει μειωθεί το μήκος του αφήνωντας ένα μικρό πέρασμα ώστε να διευκολείνεται η άνοδος. Τέτοια οχήματα είναι Adria Matrix Supreme M 667 SPS, Carthago c-Tourer T 142 QB, EuraMobil Terrestra T 690 HB και σε πιο οικονομικά PLA Plasy Live L 370 και Chausson Sweer Cosy. Επίσης κρεβάτι χερσόνησο τοποθετημένο ασυμμετρικά ώστε και να μπορείς να περάσεις και από τις δυο πλευρές αλλά και να αφήσει χώρο στο ντουζ της ουράς (Hymmer Tramp Cl 598, Roller Team T-Line XL S, EuraMobil Profila T 680 QB) ή ακόμα πιο σπάνια σε κανονική τουαλέτα (Challenger Mageo 149).
Adria Matrix Supreme M 667 SPS
RollerTeam T-line XL-S
Στη μεγάλη κατηγορία των 7 μέτρων, που θεωρείται ένα δεύτερο όριο, το οποίο κάποιοι δεν θέλουν να περάσουν, μια και από κει και πάνω, απαγορεύεται η κυκλοφορία στην τρίτη λουρίδα στους αυτοκινητόδρομους, έχουμε πάρα πολλές προτάσεις, τη φετινή χρονιά. Mobilvetta Kea P 87, Laika Kreos 3000, Chausson Welcome 89, Rapido 783 dF. Knaus Sky Wave 650 MF. Για όποιον θέλει κάτι πιο οικονομικό το Rimor Koala 77 Plus, που φέτος μετακινήθηκε στο σασί της Renault αντικαθιστώντας το πισοκίνητο Ford στο οποίο ήταν πιστή για πάρα πολλά χρόνια. Σ’ αυτήν την έκθεση τα βλέμματα τράβηξε η καινούρια σειρά της Hobby, Premium Drive με την ενδιαφέρουσα γραμμή του, που θυμίζει τη σειρά τροχόσπιτων που παρουσιάσε πέρυσι την ομονύμη σειρά των εντυπωσιακών τροχόσπιτων που παρουσιάσε πέρυσι. Θα πρέπει να τονίσουμε, ότι για φέτος εκτός από τη σειρά Premium Drive που αναφέραμε σε Fiat Ducato προσφέρει την Premium Van σε Renault ενώ από την παλιά σειρά έχει κρατήσει τη siesta σε Ford αλλά και εδώ με ένα λουκ ενιαίο με τις προαναφερόμενες. Αξίζει να σημιώσουμε ότι στην παραγωγή της υπάρχουν πλέον, μόνο δυο siesta σοφίτας, τα οποία όμως δεν εισάγει στην ιταλική αγορά. Άλλο ένα δείγμα, ότι η κατηγορία στην οποία επενδύουν κυρίως οι βορειοευρωπαίοι είναι αυτή των ημιενιαίων.
Chausson Welcome 89
Hobby Premium Drive 65 GF
Mobilvetta Krosser P99.
Κλείνοντας θα πρέπει να αναφέρουμε και τα οχήματα πάνω από 7 μέτρων με το ενδιαφέρον Laika Kreos 4010, το καινούριο Mobilvetta Kroser P 99, τη σειρά King της Elnagh και το αποκλειστικό Kentucky Royal DB σε σασσι Iveco με δυο καθιστικά και δυο ανακλινώμενα κρεβάτια. Πρόκειται για μια λύση πάρα πολύ ενδιαφέρουσα διότι από τη μια στερείται το garage από την άλλη όμως έχει ένα χώρο στην ουρά ο οποίος μπορεί να έχει τρείς λύσεις. Μεγάλο σαλόνι σε σχήμα U, διπλό κρεβάτι (με το ανακλινόμενο κατεβασμένο) και τρίτον, δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και σαν κρεβάτι το σαλόνι της ουράς κάτω από το ανακλινόμενο. Σε αυτήν την περίπτωση μπορούμε να έχουμε τρία διπλά κρεβάτια ήτοι δυο στην ουρά και ένα ανακλινόμενο πάνω από το μπροστινό καθιστικό.
Sunliving M 46 SP
Tά κάμπερ πού προτιμώ.Απλά,λιτά,οικονομικά και πάνω απ’όλα ελαφριά με μεγάλο ωφέλιμο φορτίο.