ΑΚΡΙΒΑ ΔΙΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ;

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί οι τιμές των αυτοκινητοδρόμων να εξαρτώνται από τις εκπομπές CO2.

Ποιος ειναι ο ΣΚΟΠΟΣ?

Επιβραβεύστε όσους μολύνουν λιγότερο, ενθαρρύνοντας τη χρήση ηλεκτρικών ή υβριδικών κινητήρων και προωθόντας τον εκσυγχρονισμό των οχημάτων   (το 2018 η μέση ηλικία στην ΕΕ κυμαίνεται από 10,8 χρόνια για τα επιβατικά αυτοκινήτων και έως 12,4 έτη για τα φορτηγά.   ).

Η νομοθεσία έχει ήδη εγκριθεί και  θα πρέπει να εφαρμοστεί έως το 2022 από τα κράτη της ΕΕ. Όλα τα κράτη  θα μπορούν να αποφασίσουν ποιες παράμετροι θα εφαρμόσθουν στην επιπλέον χρέωση, λαμβάνοντας υπόψη τον γενικό κανόνα. Ο κανόνας ήταν αναμενόμενος Αυτή η ιδέα υπάρχει στις κορυφές της ΕΕ εδώ και τρία χρόνια και μόλις έλαβε το πράσινο φως από την Επιτροπή.

Αρχικά σχεδιάστηκε μόνο για βαρέα οχήματα, αλλά τώρα επεκτάθηκε και στα επιβατικά αυτοκίνητα. Το 2018, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε ξεκινήσει μια τροποποίηση των διοδίων για φορτηγά και πούλμαν, ενθαρρύνοντας την έγκριση της τιμολόγησης αυτοκινητοδρόμων ανά χιλιόμετρο, στην ΕΕ που ισχύει ήδη για κάποιες χώρες όπως την Ιταλία, τη Γαλλία, την Κροατία, την Πολωνία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα. Σε άλλες χώρες χρησιμοποιούνται οι βινιέτες (Αυστρία, Τσεχική Δημοκρατία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία ​​και Ουγγαρία). Άλλες δεν χρεώνουν τίποτα (Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο και Δανία).

75% έκπτωση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να επιταχύνει τους χρόνους, οι οποίοι στο παρελθόν προέβλεπαν τη μεταρρύθμιση των διοδίων για βαρέα οχήματα στην Ένωση από το 2023, για αυτοκίνητα από το 2026 και για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από το 2027. Τώρα ζητείται από τις χώρες της ΕΕ να θεσπίσουν τα μέτρα έως το 2022 με κανόνες προσαρμοσμένους στην πραγματικότητά τους, προκειμένου να αποφευχθούν κυρώσεις. Αυτή δεν είναι υποχρέωση που βασίζεται σε άκαμπτες συνταγές, αλλά έχουν παρασχεθεί οι ομοιογενείς παράμετροι εντός των οποίων μπορούν να κινηθούν. Οι ενδείξεις της Επιτροπής προβλέπουν έκπτωση έως και 75% για οχήματα που ρυπαίνουν λιγότερο.

Το πρόβλημα είναι αν αυτή η έκπτωση γίνει στις υπάρχουσες τιμές ή αν οι υπάρχουσες ισχύσουν για τα νέας τεχνολογίας,αυξάνοντας τις τιμές στα παλιά για να ισχύει ή διαφορά.Σαν δηλαδή τις εκπτώσεις στα εμπορικά,όπου αυξάνουν τις τιμές πριν αρχίσουν οι εκπτώσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *