ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟΥ ΕΙΝΑΙ…”ΚΑΡΑΒΙΣΙΟ”

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟΥ ΕΙΝΑΙ…”ΚΑΡΑΒΙΣΙΟ”

Η Knaus Tabbert παρουσιάζει την μελέτη “Caravisio”.

Κείμενα και φωτογραφίες Γιώργος Κούκος

Στις 30 Αυγούστου 2013 η Knaus Tabbert GmbH παρουσίασε στο Caravan Salon του Dusseldorf, ένα μοναδικό πρότζεκτ: Caravisio το μέλλον του τροχόσπιτου. Δεν επρόκειτο για μια απλή παρουσίαση κάποιων μοντέρνων ιδεών όπως συνηθίζουν όλες οι μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν κέντρο σχεδιασμού αλλά μια ολοκληρωμένη μελέτη όλων αυτών που εμπλέκονται στη σχεδιάση και κατασκευή ενώς οχήματος. Μελετητές, μηχανολόγοι σχεδιαστές και εξωτερικοί προμηθευτές που όλοι μαζί είναι υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση ενός σχεδίου, δούλεψαν για δυο χρόνια από το πρώτο σκίτσο στο χαρτί μέχρι τα τελικά σχέδια για να φτάσουν στην κατασκευή αυτού του φουτουριστικού τροχόσπιτου και δεν μιλάμε για ένα απλό μοντέρνο τροχόσπιτο αλλά για μια ολόκληρη δεξαμενή ιδεών που περικλείουν τις πιο προχωρημένες και σοφιστικέ τεχνολογίες.

Η κάτοψη του είναι τελείως πρωτοποριακή και θα τολμούσαμε να πούμε ότι έχουμε μια επιστροφή στις ρίζες και αυτό γιατί κάτι στο οποίο ζεις και με το οποίο μετακινείσαι δεν είναι κάτι καινούριο αλλά ανάγεται πολύ πριν ανακαλυφθεί ο τροχός. Πολύ πριν από τις άμαξες-σπίτια των πιονιέρων της δύσης είχαμε τα πλεούμενα στα οποία αναπτύχθηκε μέσα από τους αιώνες μια τεχνογνωσία που πέρασε όταν ωρίμασε ο καιρός στα τροχοφόρα. Σήμερα οι σχεδιαστές της Knaus στράφηκαν όχι φυσικά στις φελούκες αλλά στα σύγχρονα γιοτ για να εμπνευστούν από τις έξυπνες λύσεις που προσφέρουν όχι μόνο στο χώρο της διαμονής αλλά και στην αεροδυναμική που δεν είναι καθόλου διαφορετική από την υδροδυναμική. Πρώτη και μεγάλη καινοτομία το μπροστινό κρεβάτι (καμπίνα) που προσφέρει μια πολύ βελτιομένη αεροδυναμική. Κατά τη διάρκεια της ημέρας το υπνοδωμάτιο σε προσκαλεί να παραμείνεις και να απολαύσεις τη θέα που σου προσφέρει το πανοραμικό παράθυρο και την άνεση των αναπαυτικών θέσεων.

 

 

Μιααπό τις στρατηγικές του Caravisio είναι η μεταφορά στα τροχόσπιτα των υψηλών standar και ανέσεων των Motorhome. Ένα πραγματικό λουτρό ακολουθεί αυτό που στην εταιρεία ονομάζουν “front cockpit” (θάλαμος οδήγησης). Λύσεις από το μέλλον και ένα εμπνευσμένο σύστημα ελέγχου της ροής του νερού με διακόπτες επαφής. Το ουσιαστικό “σαλόνι” αναπτύσεται στην ουρά και θυμίζει τα σαλόνια των γιοτ μια και αποτελείται από δυο μέρη, ένα κλειστό και ένα ανοιχτό που χωρίζονται από μια συρόμενη τζαμαρία. Απλά και εύκολα ο καναπές μετατρέπεται από ένα άνετο σαλόνι σε ένα μοντέρνο γραφείο. Μαξιλάρια με αέρα που μπορούν να πάρουν την καλύτερη εργονομική θέση. Λάπτοπ ή tablet μπορούν να συνδεθούν κατευθείαν με το δίκτυο του τροχόσπιτου για την φόρτιση τους και δικτύωση τους. Μοντέρνοι συνδυασμοί χρωμάτων και αποχρώσεις του μπλέ μας μεταφέρουν πάλι στο χώρο των γιοτ.

 

Η οροφή επικαλύπτεται από σκούρο ύφασμα το οποίο δημιουργεί μια πολύ ειδική ατμόσφαιρα. Ταυτόχρονα μια πολύ βελτιωμένη κατανομή του αέρα από τον κλιματισμό έρχεται από ψηλά και τέλος ένας ενσωματωμένος προβολέας, υψηλής ευκρίνειας, στην οροφή κατεβαίνει για να προβάλει εικόνες στη γυάλινη συρόμενη μπαλκονόπορτα, ενώ υπάρχει δυνατότητα να αντανακλαστεί ώστε η πίσω βεράντα να προσφέρει θέαμα και στους γείτονες. Κατα βούληση το γαλακτώδες συρόμενο τζάμι του σαλονιού μπορεί να αντικατασταθεί από διάφανο. Κατα την πορεία η βεράντα κλείνει και μπορεί να φιλοξενήσει δυο ηλεκτρικά ποδήλατα τα οποία φορτίζονται διαρκώς από ένα επαγωγικό σύστημα. Η ηλιοροφή στην “πρύμνη” κινείται ηλεκτρικά και δημιουργεί ένα προστατευτικό κάλυμα για τα ποδήλατα.

 

Η όλη σχεδίαση θυμίζει τεχνολογία αυτοκινήτου στην πιο αεροδυναμική του μορφή. Εκταταμένες αναλύσεις σε σύραγγα δοκιμών έφτιαξαν την τελική φόρμα του τροχόσπιτου. Ο αέρας οδηγείται σε δυο πισινές αεροτομές (spoiler). Χάρη στην τοποθέτηση των κρεβατιών σε σχήμα Λ δημιουργείται το σφηνοειδές εμπρόσθιο σχήμα που επιτρέπει την καλύτερη αεροδυναμική λειτουργεία, που σε συνδυασμό με την πισινή κοιλότητα μειώνουν τους στροβιλισμούς. Όλες τα κατασκευαστικά στοιχεία της οροφής είναι ενσωματωμένα στην κυψέλη που σημαίνει ότι για πρώτη φορά έχουμε μια λύση όχι μονο αεροδυναμική αλλά και οπτική. Οι μεγάλες χειρολαβές στο μπροστινό και στο πίσω τμήμα θυμίζουν τα στοιχεία των θαμαληγών. Τα πλαϊνά και οτιδήποτε βρίσκεται κοντά στο πάτωμα είναι καλυμμένα έτσι ώστε- όταν το τροχόσπιτο είναι σε κατάσταση ανάπαυσης, κατα την οποία χαμηλώνει με το υδροπνευματικό σύστημα της ανάρτησης ώστε να έρθει κοντά στο έδαφος- να του παρέχουν πλήρη προστασία.

Το πιο “σοφιστικέ” στοιχείο του Caravisio είναι το σύστημα κεντρικού ελέγχου μέσα από ένα σύστημα bus το οποιό μπορεί να διαχειρίζεται όλες τις εσωτερικές και εξωτερικές λειτουργίες του μέσα από μια εφαρμογή (app.) Παραδείγματος χάρη το υδροπνευματικό σύστημα της ανάρτησης μπορεί να χαμηλώσει τελείως το όχημα στο επίπεδο του εδάφους μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα καταργώντας οποιοδήποτε σκαλοπάτι, μέσω ένός iphone, ipad κ.λ.π. Αντίστοιχα μπορεί να ελεγχθεί μεμονωμένα η κάθε ανάρτηση ώστε το τροχόσπιτο να αλφαδιαστεί αυτόματα από μόνο του. Οι πόρτες αποτελούν ακόμα ένα αξειοσημείωτο. Τόσο οι δυο είσοδοι όσο και οι θυρίδες των αποθηκών μπορούν να κλειδώσουν-ξεκλειδώσουν με τα δαχτυλικά αποτυπώματα.

 

Δεν ξέρουμε πότε και αν θα δούμε κάτι τέτοιο στην αγορά στην ολοκληρωμένη του μορφή αλλά σίγουρα έχουν μπει οι βάσεις για μελοντικές εφαρμογές. Αν μη τι άλλο η έννοια του concept car πέρασε πλέον από τα αυτοκίνητα στα οχήματα αναψυχής. (camper, τροχόσπιτα).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *